2012. július 22., vasárnap

Kapros zöldbableves buggyantott tojással



Hozzávalók: 30 dkg zöldbab, 2 db sárgarépa, 1 fehérrépa, 1 csokor friss kapor, 2 evőkanál szőlőmagolaj, rózsaszín só, bors, pirospaprika, 1 evőkanál rizsecet, 4 db tojás

Elkészítése: felhevített olajra teszem a felkarikázott sárga- és fehérrépát, valamint a zöldbabot (lehet fagyasztott, de lehet friss is, ki melyiket kedveli jobban), összedinsztelem őket, majd rászórom a pirospaprikát és felöntöm kb. másfél liter vízzel. Sózom, borsozom és beleteszem a felaprított kaprot. Puhára főzöm a zöldségeket, majd a levesbe teszem az evőkanálnyi rizsecetet, beleütöm a tojásokat és még 4-5 percig lassan forralom a levest, hogy a tojások megfőjenek.

10 megjegyzés:

  1. imádom a zöldbabot, minden formájában elkészítve.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. gyerekkoromban nem szerettem(((, Anyu mindig abból főzött amit frissen szedett a kertből, én meg feszt virnyákoltam, hogy : szúúúúúrrr)))
      de megszerettem)))

      Törlés
  2. ez érdekes lehet, de kipróbálnám :))

    VálaszTörlés
  3. Ma zöldséglevest főztem, de zöldbab nem volt benne. A zöldbableves egyébként kedvenc, de buggyantott tojással még nem próbáltam, csak tükörtojással. Biztos nagyon finom volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem buggyantott tojás majd minden levesbe jó betétként, legfeljebb nem a levesbe főzzük bele hanem külön, aztán tálaláskor tesszük csak hozzá

      Törlés
  4. Ez finom, nagyon szeretem:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. imádom a kaprot, ha lenne tejszínes kaporfagyi, akkor azt is elnyalnám)))

      Törlés
  5. Nálunk a férjem az, aki szereti a zöldbabot én nem anyira, de azért mindenféle formában én is készítem és eszek is belőle, de nem a kedvencem. Kaprot én is teszek sok ételbe amibe való, mert azt viszont mint zöldfűszert nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  6. nagyon szeretem a kapor ízét, mondjuk van, amit én is jobban kedvelek a zöldbabnál, de azért megeszem

    VálaszTörlés