2011. február 16., szerda

Spagettis padlizsántekercs

Hozzávalók: 3 db padlizsán, 30 dkg spagetti, 5 ek. szőlőmagolaj, 3 gerezd fokhagyma, 15 dkg parmezán sajt, 1 üveg arrabiata szósz (paradicsomból is készíthető, de így télvizavé nem nagyon kapni lédús paradicsomot), kakkukfű, bazsalikom, 0,5 dl növényi főzőtejszín, bors

Elkészítése: mossuk meg alaposan a padlizsánokat, vágjuk le a szárát, majd szeleteljük fel hosszában kb. fél centis szeletekre. Forrósítsunk meg egy serpenyőben 2 ek. olajat és süssük meg a besózott padlizsán szeletek mindkét oldalát . Egy másik serpenyőben hevítsünk olajat, tegyük bele a zúzott fokhagymát , majd tegyük a hozzá a felkockázott padlizsánvégeket, borsozzuk, adjuk hozzá a bazsalikomot és a kakukkfüvet. Ha a kockák megsültek öntsük hozzá az egy üveg arrabiata szószt, hagyjuk, hogy párat rottyanjon.
Közben főzzük ki a spagettit sós vízben, öblítsük le és keverjük össze a szósszal.
Kezünkkel hajtsunk össze egy maréknyi szószos spagettit és tegyük a megsült padlizsán szeletekre. Tekerjük föl őket . Helyezzük egymás mellé a tekercseket egy jénaiban,  csurgassuk meg a tejszínnel és szórjuk meg a parmezánnal. (én sima sovány sajtot reszeltem rá, mert szerintem a parmezánnak lábszagú az íze). Tegyük sütőbe és a saj t pirulásáig süssük a tekercseket.





p.s.: ezt az ételt anno a Vacsoracsatában láttam, Rába Tímea készítette el.

10 megjegyzés:

  1. lábszagú az íze, ez jóóó :)))
    finom sajt az, de csak picike kell belőle, ha sokat szórok valamire, én is lábszagúnak tartom :))

    VálaszTörlés
  2. ó...ez is jó kaja....holnapra már van gombám, de elmentettem az 5letet :):):)

    VálaszTörlés
  3. catyst...érdekes, a pálpusztait imádom, de a parmezán szagát nem bírom megszokni(((

    VálaszTörlés
  4. Csibe...azon gondolkoztam, hogy legközelebb milánóis-darálthúsos spagettivel töltöm meg

    VálaszTörlés