2011. október 10., hétfő

Boszorkánypecsenye


Délelőtt még fogalmam sem volt, hogy mit főzzek. Valamelyik gasztro-gyűjtőoldalon találtam rá sherpa receptjére. Nosza)). Amit változtattam rajta az az, hogy nem raktam bele 5-6 fej fokhagymát , ahogyan az eredeti recept írja, csak 6 gerezdet, mert valószínűleg hatvan dkg húsba rakott 6 fej fokhagymától estére alulról szagolná az epém az ibolyát.

Hozzávalók: 60 dkg sertéscomb, 6 gerezd fokhagyma, 1 nagyobbacska fej hagyma, 2 ek. olaj, őrölt bors, tengeri só, 2 db ecetes almapaprika, 2 dl fehérbor

Elkészítése: felhevített olajon megdinszteljük az apróra vágott hagymát, rádobjuk a csíkokra szeletelt húst , átsütjük, sózzuk, borsozzuk. Hozzá adjuk a zúzott fokhagymát, átpirítjuk és zsírjára sült felöntjük 2 dl fehérborral. Lassú tűzön pároljuk és ha elfőné a levét vízzel pótoljuk. Amikor majdnem elkészült, hozzá adjuk a csíkokra szeletelt ecetes almapaprikát és pár perc alatt összepároljuk.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, biztos nagyon finom ! Szokatlan hogy az ecetes almapaprikát bele kell főzni, de lehet hogy ettől más ?:)

    VálaszTörlés
  2. Ugye milyen finom? :) Mellesleg én sem raktam bele 5-6 FEJ fokhagymát, szerintem az elírás, de az úgy szerepelt az eredeti receptben.
    Örülök, hogy Nektek is ízlett!:)

    sherpa

    VálaszTörlés
  3. ez nagyon jónak tűnik :)) köretet mit készítettél hozzá?

    VálaszTörlés
  4. Éva...szokatlan , de nagyon finom)))

    VálaszTörlés
  5. sherpa...mindenkinek nagyon ízlett))), valóban , én is sokalltam azt a rengeteg fokhagymát, valószínűleg elírás

    VálaszTörlés
  6. arra tippeltem, mert olyan brassóis ez is, ki fogjuk próbálni :)))

    VálaszTörlés
  7. isteni lett, megcsináltam :))

    VálaszTörlés
  8. catyst...láttam,jó ötlet volt bele a szalonna

    VálaszTörlés
  9. a brassóiba is teszek mindig, gondoltam ennek se fog ártani :)))

    VálaszTörlés