2011. október 10., hétfő

Boszorkánypecsenye


Délelőtt még fogalmam sem volt, hogy mit főzzek. Valamelyik gasztro-gyűjtőoldalon találtam rá sherpa receptjére. Nosza)). Amit változtattam rajta az az, hogy nem raktam bele 5-6 fej fokhagymát , ahogyan az eredeti recept írja, csak 6 gerezdet, mert valószínűleg hatvan dkg húsba rakott 6 fej fokhagymától estére alulról szagolná az epém az ibolyát.

Hozzávalók: 60 dkg sertéscomb, 6 gerezd fokhagyma, 1 nagyobbacska fej hagyma, 2 ek. olaj, őrölt bors, tengeri só, 2 db ecetes almapaprika, 2 dl fehérbor

Elkészítése: felhevített olajon megdinszteljük az apróra vágott hagymát, rádobjuk a csíkokra szeletelt húst , átsütjük, sózzuk, borsozzuk. Hozzá adjuk a zúzott fokhagymát, átpirítjuk és zsírjára sült felöntjük 2 dl fehérborral. Lassú tűzön pároljuk és ha elfőné a levét vízzel pótoljuk. Amikor majdnem elkészült, hozzá adjuk a csíkokra szeletelt ecetes almapaprikát és pár perc alatt összepároljuk.

11 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, biztos nagyon finom ! Szokatlan hogy az ecetes almapaprikát bele kell főzni, de lehet hogy ettől más ?:)

    VálaszTörlés
  2. Ugye milyen finom? :) Mellesleg én sem raktam bele 5-6 FEJ fokhagymát, szerintem az elírás, de az úgy szerepelt az eredeti receptben.
    Örülök, hogy Nektek is ízlett!:)

    sherpa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én más recept alapján csináltam, de majdnem ugyanez. Nem elírás, valóban annyi kell bele, és isteni finom! És az én receptem szerint nem kell bele vöröshagyma, csak fokhagyma az alapja.

      Törlés
  3. ez nagyon jónak tűnik :)) köretet mit készítettél hozzá?

    VálaszTörlés
  4. Éva...szokatlan , de nagyon finom)))

    VálaszTörlés
  5. sherpa...mindenkinek nagyon ízlett))), valóban , én is sokalltam azt a rengeteg fokhagymát, valószínűleg elírás

    VálaszTörlés
  6. arra tippeltem, mert olyan brassóis ez is, ki fogjuk próbálni :)))

    VálaszTörlés
  7. isteni lett, megcsináltam :))

    VálaszTörlés
  8. catyst...láttam,jó ötlet volt bele a szalonna

    VálaszTörlés
  9. a brassóiba is teszek mindig, gondoltam ennek se fog ártani :)))

    VálaszTörlés