2011. május 24., kedd

Kolbászos gulyásleves


Hozzávalók: 30 dkg jófajta kolbász, 1 fej vöröshagyma, 20 dkg burgonya, 2 db sárgarépa, 1 fehér répa, 2 ek. szőlőmagolaj, pirospaprika, 1, 5 l húslevesalaplé, 10 dkg csemegeuborka, majoránna, tengeri só, bors

Elkészítése: a kolbászt a bőr lehúzása után vágjuk félbe és szeleteljük fel. A hagymát és a zöldségeket hámozzuk meg, aprítsuk fel. A burgonyát is tisztítsuk meg, aztán vágjuk kisebb darabokra. Az olajat hevítsük fel egy fazékban, dinszteljük meg rajta a hagymát és a zöldségeket, majd adjuk hozzá a kolbászt és a burgonyát , pirítsuk át. Szórjuk rá a pirospaprikát, keverjük át , öntsük fel a húsalaplével és hagyjuk csendesen főni mindaddig, amíg a zöldségek meg nem puhulnak. Közben a csemegeuborkát vékonyan szeleteljük fel .Az uborkát csak a legvégén tegyük az ételbe, hogy kissé átmelegedjen, de semmiképp se főzzük. A gulyást ízesítsük a majoránnával, ízlés szerint sózzuk és borsozzuk.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finomnak néz ki.

    VálaszTörlés
  2. Ezt lehet, hogy kipróbálom, mert kedves feleségem szereti az ilyen leveskéket, bár én jobban :D
    10-teletem NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  3. Jó-jó, de mitől gulyás?

    VálaszTörlés
  4. Kati...szeretem a savanykás leveseket

    VálaszTörlés
  5. Neduddgi...szerintem érdemes kipróbálni

    VálaszTörlés
  6. Névtelen...lövésem sincs, így olvastam, ezen a néven, igaz, variáltam rajta, de csak annyit, hogy több került bele, mint az eredetiben volt

    VálaszTörlés