2012. január 16., hétfő

Nyúlcombok vadasan zabpehelylisztből készült galuskával



Hozzávalók: 2 db sárgarépa, 1 fehérrépa, 2 ek. szőlőmag olaj, 3 db nyúlcomb, 1 kis fej hagyma, 3 db babérlevél, 2 dl tejföl, 2 ek. étkezési keményítő, 2 ek. nyírfacukor, 2 ek. mustár, 3-4 szem borókabogyó, bors, biovegeta, fél citrom, 1 db savanyú uborka

Elkészítése: én a vadast kuktában készítem (kevés macera). A combok mindkét felét megkapatom az olajon , majd hozzáadom a apró kockára vágott hagymát, a felaprított zöldségeket, a felkockázott sav.uborkát és tovább dinsztelem a húst a zöldségekkel. Ízesítem a babérral, borókabogyóval, borssal és a vegetával. Felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje a zöldséges, húsos egyveleget és becsukom a kuktát. Ha a nyúl megfőtt, akkor a combokat kiemelem a léből . A zöldségeket összeturmixolom, majd visszateszem a pépet kuktába , behabarom a tejföl és az étkezési keményítő simára kevert elegyével. Hagyom, hogy összeforrjon , majd visszateszem a combokat a mártásba. Ízesítem ízlés szerint : citromlével és nyírfacukorral valamint a mustárral. A zabpehelylisztből szokásos módon galuskát készítünk és azzal tálaljuk.

Nyúl a kuktában...

12 megjegyzés:

  1. szegény nyufi... de azért megenném :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen szegény, ráadásnak én boncoltam szét

      Törlés
  2. Nagyon guszta, szívesen megkóstolnám, mivel még nyúlhúst ezidáig nem is ettem.A tejfölös galuskát csak úgy magában is megtudnám enni fincsi lehet!

    VálaszTörlés
  3. pedig a nyulat egyszer illene kipróbálnod))))

    VálaszTörlés
  4. Nálunk nagy kedvenc a nyúlhús, mindig van itthon - persze házi, nevelt. Azért is szeretem, mert ezer féle módon el lehet készíteni. A te megoldásod is nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. most én is háznál nevelt nyulat vettem,kettőt
      szétboncoltam, lefagyasztottam

      Törlés
  5. Ez nagyon finom lehetett, és meg is fogom csinálni, én is szeretem a nyuszikát. A zabpehelylisztből levő galuskát még nem ettem, de ami késik, hát az a vonat.
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a zabpehelylisztnek csak színe más,szürkébb,mint a rendes liszt, az ízén nem érződik semmi

      Törlés
  6. Nagyon finom lehet,valamikor gyerekkoromban ettem utoljára nyúlhúst,de hús nélkül is megenném az utolsó kép alapján!!!!

    VálaszTörlés
  7. igazából a vadasnak csak a *létyóját* kedvelem, a hús nekem mellékes benne)))

    VálaszTörlés