2015. április 29., szerda

Narancsos lencsefőzelék


Hozzávalók: 25 dkg lencse, 2-3 db babérlevél, himalája só, őrölt bors, 1 kisebb főzőhagyma, 3 gerezd fokhagyma, 1 narancs leve és reszelt héja, 2 evőkanál étkezési kukoricakeményítő, mustár, 2 evőkanál szőlőmagolaj

Elkészítése: a felhevített olajon megdinsztelem a felaprított hagymát és a fokhagymát, majd rádobom a megmosott lencsét (a lencsét előző éjjelre beáztattam).  Kb. másfélszeres mennyiségű vizet öntök rá és ízesítem borssal, sóval és a babérral. Készre főzöm. Kikeverem simára a narancs kifacsart levét 2 evőkanál mustárral, az étkezési keményítővel és besűrítem vele a lencsefőzeléket. Ha összeforrt belereszelem a narancs héját.

3 megjegyzés:

  1. nekem fura a narancs a lencséhez, de nem lehet rossz :))))

    VálaszTörlés
  2. gyerekkoromban mindig azt mondták : egyél lencsét mert az szépít.:) hát nem tudom mi az igazság ebben, de a lencsét szeretem, mindenhogyan, szerintem ez itt nagyon pikáns ízvilágú, de azért megkóstolnám szívesen :)

    VálaszTörlés
  3. Megfőztem, mint ahogyan kettő éve is, akkor is nagyon finom lett és most is...🙂 Én szoktam tenni bele egy kis füstőlt szallona bőrét is, attól még pikánsab lesz....😉

    VálaszTörlés