2012. május 15., kedd

Tejszínes sárgaborsó főzelék


Hozzávalók40 dkg sárgaborsó , 2 evőkanál  szőlőmagolaj, 1 fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, őrölt bors, himalája só, 1 darabka kolozsvári szalonna, 2 dl főzőtejszín

Elkészítése: az apróra vágott hagymát a szalonnával együtt megpirítjuk a felhevített olajon. Rátesszük a megmosott sárgaborsót és hozzáadjuk a lereszelt fokhagymákat. Sóval, őrölt borssal fűszerezzük, felöntjük kb. másfélszeres mennyiségű vízzel,  puhára főzzük. Én nem szoktam behabarni, addig főzöm amíg kellően be nem sűrűsödik. Ekkor beleöntöm a főzőtejszínt, elkeverem. Nagyon finom ízt ad a főzeléknek, bársonyossá teszi.




Zöldségágyon sült sertésszűzzel tálaltam.



6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet így tejszínnel guszta! Szoktam sárgaborsó főzeléket csinálni csak más a technikám, de legközelebb lehet hogy így kipróbálom. A húsról inkább nem áradozok, csak annyi nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a sárgaborsót, régen mindig repetáztam belőle:) Tejszínesen még nem próbáltam.

    VálaszTörlés