2015. szeptember 6., vasárnap

Kovászos uborkaléleves májgombóccal


Hozzávalók: 4 dl kovászosuborka-lé, 2 db kovászos uborka, 20-20 dkg sárgarépa, petrezselyem, karalábé, 10 dkg zöldborsó, 1 nagyobb póréhagyma, szőlőmagolaj, petrezselyemzöldje, őrölt fehér bors
a májgombóchoz: 30 dkg csirkemáj, 1 kisebb hagyma, himalája só, őrölt bors,3-4 evőkanál zsemlemorzsa, 2 tojás, petrezselyemzöld, 1 kiskanál olvasztott vaj

Elkészítése: a póréhagymát felszeleteljük és az olajon lepároljuk, majd hozzáadjuk a felszeletelt répaféléket és a feldarabolt karalábét. Addig érdemes párolni, míg a zsiradékot meg nem színezi a répa. Ezután öntsük fel az uborkalével és 0,5 l vízzel. Adjuk hozzá a zöldborsót és a felkockázott uborkát is. A zöldségek puhulásáig főzzük, ekkor kóstoljuk meg és ha nem elég sós, akkor borsozzuk, sózzuk. Beledobjuk a májgombócokat, valamint a felaprított petrezselyemzöldet és pár perc alatt készre főzzük a levest.
Májgombóc készítése: a májakat kiskanállal lekaparjuk az erekről, majd belereszeljük a vöröshagymát, és beletesszük a többi hozzávalót. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. Fél órát pihenni hagyjuk. Utána gombócokat formálunk belőle, beletesszük a levesbe, kb. 5 perc alatt megfő.

Vidék Íze, 2015.szeptember
p.s.: sorry a készítőjétől, de rémes volt...pedig próbáltam ehetővé tenni :-)))


6 megjegyzés:

  1. De jó, hogy leírtad a véleményed, én is láttam ezt az ételt, de meg sem próbálom ezek után :):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. imádok minden ételt ami savanyú vagy savanykás...de ez nem jött be (((

      Törlés
  2. én is felvont szemöldökkel kezdtem olvasni :))))))))))
    ha nem írsz véleményt, neked elhittem volna, hogy finom :))))))))))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. persze, azért mert nekem nem ízlett attól még lehet jó )))

      Törlés
  3. Majdnem nekiugrottam, még jó, hogy megláttam az utóiratot:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. csak javaslat volt részemről, attól el lehet készíteni )))

      Törlés