2015. június 1., hétfő

Tejszínes borsóleves túrógaluskával


Hozzávalók: 50 dkg friss, kifejtett borsó, 5 dkg vaj, 3 dl főzőtejszín, 2 db sárgarépa, 1 db fehérrépa, 1 csokor petrezselyemzöldje, himalája só
galuskához: 25 dkg túró, 2 tojássárga, 1 dl búzadara, 1 kis csokor petrezselyemzöldje felaprítva

Elkésztése: először a galuska hozzávalóit keverjük össze, mert ezt egy órán keresztül pihentetni kell. Közben megfőzzük a levest. A vajon elkezdjük párolni a feldarabolt zöldségeket a borsóval együtt. Ha a zöldségek már félig megpuhultak, hozzáadjuk az apróra vágott petrezselymet, felengedjük legalább fél liter vízzel. Tovább főzzük, közben sózzuk. amikor a zöldségek megfőttek beleöntjük a főzőtejszínt (ha 20%-os tejszínt veszünk, akkor nem kell rizsliszttel sűríteni) . Egy másik lábasban sós vizet forralunk, beleszaggatjuk teáskanállal a túros galuskatésztát, megfőzzük, leszűrjük és csak közvetlenül a tálalás előtt rakjuk a levesbe. (mondjuk én nem faxniztam, golyókat hengergettem és belefőztem a levesbe)

Recept: Vidék Íze 2015., június


5 megjegyzés:

  1. Hogy nem vettem ezt észre az újságban ?? Mondjuk borsó még nincs, későn veteményeztünk és úgy szeretem, hogy leszedem, fejtem, főzöm:)

    VálaszTörlés
  2. ez is nagyon guszta :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon különleges és igen finom lehet! Borsót imádom bármilyen formában , de leginkább mikor fejtem akkor kapkodva be:-)) Így elkészítve és ilyen galuskával még nem kóstoltam de csak jó lehet. Nagyon szép látványnak is!

    VálaszTörlés
  4. Jaj istenem!!!!!!! Holnap, holnap.......nyammi :)

    VálaszTörlés